c_INQ3743 De bijeenkomst van 23 april stond in het teken van ‘meat & learn’. Samen met Florien van Basten Batenburg doken we in de materie van content marketing en hoe je dit kunt inzetten om je personal brand te versterken zodat je klanten aantrekt die jij wilt. Voor deze leerzame avond waren we te gast bij een passende locatie, namelijk het Dalton Lyceum in Barendrecht.

Voorzitter Hélène Oosterhuis heet iedereen van harte welkom en in het bijzonder de fotograaf van deze avond: Ingmar Timmer. Ingmar won meerdere malen de Zilveren Camera; een hele eer dat hij deze bijeenkomst zijn vrijwillige bijdrage levert.

Te gast bij het Dalton Lyceum Barendrecht

Directeur Peter Timmers vertelt ons meer over het Dalton Lyceum. De school is sinds 1998 (toen nog gevestigd aan de Dierensteinweg in Barendrecht) explosief gegroeid en telt inmiddels zo’n 1640 leerlingen. Er werken ruim 130 docenten waarvan de verdeling man/vrouw ligt op 50%/50%. Ook de achtkoppige schoolleiding kent deze verdeling. Het Dalton Lyceum werkt momenteel c_INQ3763hard aan uitbreiding. Het Dalton onderwijs wil het beste uit de leerlingen halen. Daarbij staan de volgende waarden centraal: zelfstandigheid, eigen ontwikkeling, samenwerking, doelmatigheid, efficiëntie en borging. Hiermee is de school niet spectaculair anders dan andere onderwijssystemen; slechts de accenten liggen anders en met name wat betreft keuzes voor buitenschoolse activiteiten.

In the Spotlight

ViZi 23 april 2015

Roos Anemaet, Marjan Visser, Pia van Dalen en Mariëlle van de Erve.

ViZi-lid Marjan Visser van Schoolbreed stond deze avond in ‘the spotlight’. Ze toont haar nieuwe huisstijl ontworpen door ViZi-lid Cora Verhagen van Studio Neeltje. Een mooi voorbeeld van samenwerking binnen ViZi. Marjan richt zich met Schoolbreed op kwaliteitszorg in het onderwijs. Sinds kort maakt ze daarbij – in het basisonderwijs – gebruik van fotoreflectie. Ze toont tevens een filmpje van de leraar van 2012 met een bijzondere visie: we sluiten niemand buiten.

Algemene Ledenvergadering

Speerpunten 2015 Meet & Connect Meet & Learn Meet & Share Meet & Have fun

Content Marketing met Florien van Basten Batenburg

Florien opent de avond met haar lijfspreuk ‘I am what I love’. Alles wat ze is en waar ze van houdt, stopt ze in haar bedrijf en zet ze om in content. “Want”, aldus Florien, “jij bent je content”. Dat maakt het meteen ook lastig: wat laat je wel zien en wc_INQ3788at niet. Het mooie van content marketing is dat mensen het fijn vinden dat je niet perfect bent. Dat zijn we geen van allen en dus schept dat een band. Daarnaast: als je doet wat je het liefst doet, dan durf je het ook te delen en is dat niet eng. ‘Find your gift and be known for what you love’. Content marketing is een proces dat jou tot succes brengt. Maak het jezelf makkelijk, het is een proces. Content marketing betekent ook: acquisitie doen, want 70% van de mensen kijkt eerst op internet naar een bedrijf of merk en kijkt dan naar je content. Het is dan ook geen sprint, maar een marathon (lange termijn). Hoe maak je van lezers/volgers een klant? Vooral door je aan afspraken te houden.Aan de hand van de drieslag Know, Like en  Trust legt Florien uit hoe dat werkt. Content is allemaal gratis. Hoe ga je daar geld aan verdienen? Je gaat mensen dingen laten proberen: gratis of heel goedkoop (‘try’). Try buy rebuy Dit alles kan je verwezenlijken door het plaatsen van inspirerende, informerende of grappige content. Mensen volgen je vrijwillig om ze geïnspireerd zijn en dat is wat je wilt. Tip: schrijf zoals je praat. Als je 100% jezelf bent, leren mensen je ook zo kennen en ben je authentiek. Dan is er nog sprake van ‘the secret sauce’. Een receptje waardoor je meer likes krijgt: EMOTIE + MASSA.

Je grootste inspiratie voor content is jouw klant en dan vooral een klant waar je er het liefst 100 van wilt hebben. En dat is waarmee we deze avond aan de slag gaan. In tweetallen beantwoorden we de vraag: van welke klant word je blij en probeer deze met zo veel mogelijk kenmerken te omschrijven.

Netwerken

Na de inspirerende en leerzame sessie over content marketing is er natuurlijk nog tijd om na te kletsen en te borrelen.

Locatie: Dalton Lyceum Barendrecht Thema: Versterk je merk, content marketing Spreekster: Florien van Basten Batenburg Verslag: Lonneke van Kerkfort, KrulCopy – tekst met stijl!