Ons netwerk verovert nu ook de Hoeksche Waard. Op donderdag  14 november 2013 waren veel vrouwelijke ondernemers uit de nieuwe ViZi-regio aanwezig in restaurant De Koningshoeve in Klaaswaal.  

De sfeervolle zolder van De Koningshoeve stroomde om 19.00 uur vol met zo’n 45 leden en 15 introducees. Bij de ontvangst konden we genieten van een lekkere cupcake, gebakken door Corine Kurpershoek van www.corinestaartjes.nl uit Rhoon.

Voorzitster Marielle van de Erve heette de vele belangstellenden welkom en gaf uitleg over de uitbreiding van ViZi naar de Hoeksche Waard. Onze gastvrouw Mariëlle de Koning vertelde over de vliegende start van haar restaurant www.dekoningshoeve.nl en haar Landwinkel. Het is bewonderenswaardig hoe snel het echtpaar De Koning de eeuwenoude boerderij heeft omgetoverd tot een toeristische hotspot in de Hoeksche Waard. Zo belandde het mooie terras binnen enkele weken al in de Terras Top Honderd!

ViZi-lid Marieke Zwartscholten stond met recht ‘in the spotlight’. Met een beeldschone fotoserie van vrouwen tussen 0 en 90 jaar liet ze haar werk als portretfotografe zien. Vervolgens gaf ze in een heldere en soms hilarische presentatie advies over de juiste foto voor je LinkedIn profiel. Dat Marieke ook enthousiast liet zien wat ViZi voor haar persoonlijk en voor haar bedrijf betekent, maakte een positieve indruk op alle introducés.

Juriste Marieke Westgeest, erkend Europees merkengemachtigde, was de hoofdspreekster van de avond. Zij gaf eerst een overzicht van de woelige geschiedenis van haar bedrijf Markenizer BV. Met aansprekende voorbeelden legde ze vervolgens uit waar merken aan moeten voldoen en hoe je je merknaam, idee, slogan of bedrijfsnaam kunt beschermen. Ook gaf ze praktische tips over het toevoegen van waarde aan je merk, zodat het echt onderscheidend is. Een merk kan bestaan uit veel onderdelen, zoals vorm, muziek, kleur of verpakking. Haar boodschap: het is altijd de moeite en het geld waard om je merk te registreren. Met de leden brainstormde Marieke tot slot over de mogelijkheid van ViZi een ‘collectief merk’ te maken. Wat maakt ViZi uniek? Veel dames profiteerden bij de borrel van Mariekes persoonlijke adviezen over hun merkenkwesties.

Uiteraard was er weer ruim voldoende tijd om informeel te netwerken, dit keer weer met behulp van een speelse opdracht. De dames hadden korte gesprekken met elkaar, waarna ze op Twitter (of Facebook) verslag deden van de kern van hun ‘speeddate’. Op die manier introduceerden zij hun gesprekspartner ook via sociale media. Het netwerkeffect werd zo verdubbeld én ViZi werd flink gepromoot. Leden die thuis waren gebleven kregen bovendien ook een goede indruk van de avond. Een goed idee van Joke Bastinck en Petra den Hollander van de programmacommissie.

Ook zonder deze opdracht hadden de dames trouwens voldoende gespreksstof. De introducés werden voorgesteld aan leden en legden waardevolle contacten. De borrel was geanimeerd en de gasten vertrokken laat. Het was zichtbaar: onderneemsters die hun werk met passie, plezier en professionaliteit uitvoeren zijn er volop in de Hoeksche Waard. De dames die kwamen kennismaken met ViZi waren lovend over de sfeer en de inhoud van de bijeenkomst. ViZi voldoet aan een behoefte en ondernemend Hoeksche Waard is klaar voor ViZi!

Verslag: Petra Teunissen, www.inordetekstenadvies.nl, fotografie: Petrina van der Meer, www.vorm-fotografie.nl