Weer verliefd!
Je kent het vast, het tv programma ‘weer verliefd op je eigen huis!’ Voor mij een guilty pleasure waarin treurige interieurs weer tot prins worden gekust door een stylist, geholpen door een paar handige professionals. Stijlconflicten worden gladgestreken en de bewoners zijn weer verliefd op hun eigen huis. Het is mooier dan ooit voor mogelijk werd gehouden.
Misschien ken je het dan ook wel, als ondernemer?
Dat je trots bent op je bedrijf en je product, maar dat het er een beetje uit ziet als een allegaartje. Net als een interieur is je bedrijf ontstaan en gegroeid. En alhoewel het functioneel is, is het niet het toonbeeld van goede smaak en harmonie. Om er echt mee te kunnen pronken heb je een goede make-over nodig. Maar waar begin je?
De make-over.
Ga op zoek naar waar jij blij van wordt. Kijk om je heen en om het huis als metafoor te nemen: kijk hoe anderen hun huis hebben ingericht, kijk hoe anderen hun huisstijl hanteren. Wat is het imago dat jij wil uitstralen? Wil je de betrouwbaarheid van een accountant laten spreken of de warmte en het begrip van een goede coach?
“ De huisstijl van Rob was na 5 jaar een ratjetoe aan stijlen. Gelukkig had visueel strateeg Astrid de oplossing: met eigenzinnige beeldelementen en passende fotografie maakte ze het bedrijf weer een geheel.
“Al een tijdje bezig met haar professie, maar Jolanda is nu toe aan een volwassen uitstraling van haar bedrijf waar ze blij van wordt. Visueel strateeg Astrid deed en zij durfde: kleur toevoegen!
“ Ruim drie jaar geleden startte Rachida haar bedrijf. Na een zakelijke focus klopt de basis, maar met de huisstijl kan ze wel wat hulp gebruiken. Visueel strateeg Astrid heeft de oplossing en geeft de look & feel een pittige boost.
“ Na de zoekvraag om een balans tussen vorm en inhoud, is het visueel strateeg Astrid gelukt om de huisstijl van Ellen te laten passen bij haar warme persoonlijkheid.”
* quotes in de lijn van ‘weer verliefd op je huis’, namen zijn gefingeerd.
Als jouw corporate identity en jouw product overeen stemmen, elkaar versterken, dan heb je een goed verhaal te pakken. Zeker als zzp-er geef je een uitstekende boodschap als ze matchen. Overal waar jij gaat en staat zijn jouw visuele uitingen gelijk, overal een evenwichtig kleurenpalet, een bewust gekozen lettertype, jouw logo. Daarmee ben je professioneel zichtbaar. En mensen onthouden jou.
Vraag je af of je huidige huisstijl past bij jouw uitstraling, klopt het met waar jij voor staat? Zou je in je huisstijl willen wonen, trek je je huisstijl aan als een warme jas?
Jij straalt met jouw bedrijf uit wat je doet en wie je bent. Als dat niet zo is, is het tijd voor een make-over: wordt weer verliefd op je eigen bedrijf!
Ik help je. Mijn naam is Astrid Moors, ik ben vanaf 1991 zelfstandig zonder personeel en heb sinds kort mijn “interne conflicten” gebundeld onder één noemer waar ik trots op ben: de visuele orde.
Ik ben een visuele pleaser: ik ga zorgen dat jij weer verliefd wordt en trots met je bedrijf voor de dag komt. Jij blij, ik blij.
de-visuele-orde.nl
kunst, webwerk, vormgeving en illustratie
Lange Hilleweg 235
3073 BP Rotterdam
post@de-visuele-orde.nl