Nieuwe verpletterende LinkedIn-kopregel voor 8 ViZi-vrouwen

Nieuwe verpletterende LinkedIn-kopregel voor 8 ViZi-vrouwen

By | 2017-10-04T09:00:54+00:00 3 oktober, 2017|0 Comments

Ik mocht de College Tour van ViZi gisteren aftrappen op een herfstige avond. Terwijl het buiten waaide en miezerde, deden de kaarsen op de keukentafel van Laura Bellai hun werk. Acht ViZi-leden kwamen sleutelen aan hun eerste indruk op LinkedIn: de kopregel.

Als opwarmer van de workshop vertelde iedereen een anekdote. Het doel was simpel: vertel een verhaal over jezelf en kijk wat er gebeurt. Schaterlachen, kippenvel, verbazing, respect; dat waren zo ongeveer de reacties op die verhalen. Conclusie: we werden geraakt, het waren verhalen die ons pakten op emotie.

  

Pure zakelijke communicatie
Wat we eigenlijk hebben gedaan tijdens die vertelronde is pure zakelijke communicatie, zowel business-to-business, als business-to-consumer. Als je contact zoekt met ondernemers en klanten zoek je contact met mensen. Die willen maar één ding: mooie verhalen horen, geëntertaind worden. Dus net zo goed als dat je op een feestje bent, vertel je zakelijk ook over jezelf.

Als je contact zoekt met ondernemers en klanten zoek je contact met mensen. Die willen maar één ding: mooie verhalen horen, geëntertaind worden.

Schrijven en schaven
Met deze kennis en filosofie in gedachten, interviewden de deelnemers elkaar. Vijf op het oog makkelijke vragen, maar de frons en de zucht hier en daar verraadden dat niet iedereen de antwoorden uit z’n mouw schudde. Vervolgens pakten de vrouwen het blad  met 7 sjablonen voor kopregels erbij, waarin ze hun antwoorden invulden. Het was schrijven en schaven, passen en meten, maar uiteindelijk had bijna iedereen een definitieve kopregel om voor te dragen.

Doe het anders!
Toen begon het leukste deel. Met elkaar durfden we de stap verder te gaan in het formuleren van pakkende kopregels voor LinkedIn. De ene na de andere overtreffende trap vloog over tafel met grote hilariteit als gevolg. De deelnemers brachten mijn belangrijkste les van de workshop meteen in de praktijk: heb het lef om je kopregel anders te formuleren dan een ander.

 

Wil jij ook aan de slag met je kopregel? Download dan mijn formule, waarmee je zelf in 15 minuten je verpletterende kopregel schrijft. Zet ‘m op!

About the Author:

Lindemarie Jongste

Ik schrijf pakkende persoonlijke profielen die raken. Daarmee val je op, overtuig je en blijf je hangen. Voor Linkedin of voor je website.

Leave A Comment